torsdag den 25. marts 2010

Ny dækkeserviet...

Vi har nogle overordentlig kedelige hvide, vævede dækkeservietter, som bliver brugt flittigt og vasket tit - flere gange om ugen. Men de er altså ikke sådan lige som jeg synes de bør være, når man syer så meget som jeg gør. Jeg har eksperimenteret lidt og lavet ét stk ud fra et mønster, købt hos Hannes. Desværre er den ikke bred nok, vi har nogle store ovale tallerkner og der er ikke plads til bestikket ved siden af tallerkenen. Så den næste jeg laver bliver en mønsterrapport bredere!


Stoffet er rester af de dejlige japanske, hvor de fleste er købt hos Quilt My Design. Det er første gange at jeg prøver at lave lukkekanten af én lang strimmel og folde den rundt om hjørnerne. Jeg synes selv de er blevet smadder-flotte! Lige nu er jeg ved at sy lukkekant på mit store kalender-projekt fra QuiltMyDesign (jeg har nu undladt kalenderne og bare syet alle husene) og jeg glæder mig til at kunne vise det færdige resultat her.

Og så har jeg printet materialet til de første fem pakker i KarmaQuilts Harmoni ud. Mon ikke jeg skulle få lavet den på et tidspunkt?



1 kommentar:

  1. EJ hvor hyggeligt du har lavet en blog. Så kan jeg rigtigt følge med ;-)

    Glæder mig til du får flere billeder af projekterne på. Knus Lisa

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie