søndag den 4. juli 2010

Nyt stof, blød syboks og doodle-quilt

Sikke en dejlig varm og solrig weekend! Lørdag startede med morgenmad på Snekkersten havn - Carsten og Ulrikke sov i telt lige foran sejlklubben med teltåbningen 1½ meter fra Øresund. Jeg kom derned med Ronja og morgenmad kl. 10, vi hyggede i solen og Ulrikke roede i gummibåden Evigglad. Kl. 12 tog vi til stationen og hentede Matilde, der kom træt hjem, glad og rig på oplevelser efter en skøn uge på Bornholm med tropsspejderne.
Resten af dagen dasede jeg i en dæksstol i skyggen fra en parasol og syede bla. på Harmoni pk. 9. Den er næsten færdig...

I dag søndag har det også været varmt, men med lidt flimmer foran solen. Efter at være blevet lidt rød i solen i går, så var det fint at afveksle med lidt maskinsyning indenfor. Jeg fik syet toppen og quiltet dette:

...men I må vente med at se hvad det er til, når den er helt færdig med kanter om et par dage. Stoffet er fra en Jellyroll jeg købte i USA i påsken.

Sidst på eftermiddagen i dag kom Pernille, min veninde, der i formiddags kom hjem fra Florida (det var dem vi besøgte i påsken). Hun havde en pakke med stof med til mig, som jeg havde bestilt fra Hancocks of Paducah, ½ yard stykker lys batik, som kan bruges i kombination med en masse af det andet batik jeg har på lager.


Derudover en jellyroll med lyse batikker:


(billedet er ikke så godt...)

Som tak for hjælpen med fragten til Danmark fik Pernille en blød syboks, som i hendes tilfælde helt sikkert vil blive brugt til noget helt andet! Jeg havde købt et lækkert tørklæde og lagt ned i syboksen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie