mandag den 25. april 2011

Fantastisk påskeferie!

Så er påskeferien snart slut for i år - og sikke dejlige 10 dage vi har haft herhjemme, uden at vi skulle noget bestemt. Vi har bare gjort det vi har haft lyst til og det har ikke været særlig meget...

Lørdag sejlede i en tur til Rungsted havn i vores egen "Mariehønen" - Rungsted er god som udflugtshavn, da der er butikker og iskiosker! Og en enkelt ikke-funden geocache lokkede også lidt. Vi fandt cachen, vi shoppede Crocs-træsko, spiste dejlig medbragt frokost (laks og stenbiderrogn) og spiste store is. Vi tog hjem og sov, da det stadig er lidt koldt om natten.

Søndag sov vi (også) længe, og så gik vi amok med en højtryksspuler i vores aftensol-gårdhave. Havemøblerne blev vasket og fliserne og plankeværkerne spulet. Så nu er der rat at være også! Sidst på eftermiddagen kørte vi til Hornbæk plantage, hvor der de sidste dage er frigivet 4 nye geocacher, alle 4 svære at finde, men nogle rigtig sjove og opfindsomme camoflage-bokse. Vi fandt dem - blandt andet måtte mutter her kravle 4-5 meter op i et træ for at logge en cache!

Søndag sorterede jeg også strimler:


Det er to balipops: Pink Lemonade og Hawaiian Blue, som er blandet sammen og sorteret i lyse, mellem og mørke strimler. Hvad de skal bruges til...? Inspireret af Helenes nye kasse-mani har jeg lavet skabeloner, der passer i bredden til 2½" strimler.

I dag har vi siddet i syd-gårdhaven og nydt solen, dog bliver jeg meget hurtigt træt af at have solen direkte i hovedet, så parasollen blev fundet frem. Det lokkede også Matilde til at sidde og ri pap på strimler - hun gik i gang med en pakke balipop Green Tea, hun havde liggende. Så nu laver vi begge to kasser - billeder følger!


Ronja rykkede lidt rundt - så lå hun i solen, så lå hun i skyggen, så lå hun mellem mine ben på dæksstolen, så lagde hun sig på en hynde på en bænk i skyggen. Her holder hun vagt foran lågen, hvor hun kan holde øje med os alle.


Dear Jane er lidt på standby pga det gode vejr - jeg er kommet til et punkt der kræver en vis mængde symaskinearbejde og det må blive når det igen er koldt, gråt, vådt og trist...

6 kommentarer:

  1. Det lyder bestemt som en god påskeferie. Kasserne glæder jeg mig til at se nærmere på. Jeg bliver også nødt til at have en "pap-opgave", jeg kan sidde med.

    SvarSlet
  2. Hvor ser det skønt ud - både popsene og solen. Glæder mig til at se de første kasser!

    SvarSlet
  3. Uha da, jeg er ked af hvis jeg har smittet jer!
    Pas på ... de er så vanedannende ;-)

    SvarSlet
  4. Skoen ferie. Matilde ser ud til at raahygge under parasollen. Vi gaar til ferie i morgen. Fedt fedt fedt.

    SvarSlet
  5. Jojo hvide 501 findes. Havde et par for......18 aar siden. Og du har ret, vi er for gamle til det pjat.

    SvarSlet
  6. Det lyder som en rigtig hyggepåske i har haft.
    Skønne balistoffer der ligger der på rad og række.

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie