onsdag den 12. oktober 2011

Designudfordring - nu med flere dyr

Ok - jeg bøjer mig for det pres der er lagt på mig - jeg viser mine applikerede dyr til pakke 3 i Designudfordringen 2011. De blev færdige i mandags - jeg troede at næste pakke kommer i næste uge, men det er vist flyttet til efter den 22. oktober...

Anyway: Jeg havde jo allerede syet en skildpadde i pakke 2 og derfor var denne mulighed brugt til det "figurative og naturalistiske". Jeg havde ikke lyst til at lave blomster, så flere dyr måtte det være! Matilde samler på skildpadder i sin sættekasse, jeg samler på elefanter i min sættekasse og Ulrikke har fordelt samlingen på ugler og frøer. Derfor var valget ikke så svært: Ugler, frøer og elefanter.

Jeg gik på nettet og fandt disse billeder med lidt google-billedsøgning:



De blev printet ud og skaleret på en kopimaskine, så de passede til min blokstørrelse på 8x8". Uglemotivet blev tilpasset lidt, så det passede til det kvadratiske format.

Mine udgaver ser så sådan ud:






Delene er strøget på med Steam a Seam Lite og applikeret med knaphulssting med DMC mouline. Jeg bruger altid to tråde og ofte to forskellige tråde, da det giver lidt mere spræl til applikationen. Frøernes ben er applikeret med lilla/grøn, uglernes grene med lilla/brun, de røde stoffer med to forskellige røde osv.
De to blomster på ugle-blokken er klippet ud af det tyrkise kan-jeg-ikke-li-stof fra denne månedspakke! Jeg har måttet afvige en tand mere fra Helenes regler, da min ensfarvede hvide (som ikke er ensfarvet) nu heller ikke længere er den gennemgående i alle pakker - den observante kan se at jeg er ude i to forskellige hvide baggrundsstoffer, men jeg løb tør på lageret...

Behøver jeg at fortælle, at min mand synes at farverne er "børnehaveagtige"??? Jeg har lovet Ulrikke det færdige resultat af udfordringen, og hun er ikke enig med ham!

9 kommentarer:

  1. tusind tak for din lyk`ønskning, det var bare så hyggeligt, vi havde bestilt pølsebord, så det var nemt at gå til.
    Hvor er din udfordring bare genial, super sød.

    SvarSlet
  2. Hvor får du dog dine ideer fra, de er jo ikke til at stå for.....FLOT

    SvarSlet
  3. hej Marie
    sig til bedre halvdel at han er helt gal på den ....:o) .... dine blokke er da villldt smukke :o)
    Du er simpelthen sååå dygtig ...
    kram♥

    SvarSlet
  4. De er da bare noget af det sødeste dine blokke med dyr, der er nu ikke meget børnehave over de stoffer.

    SvarSlet
  5. Hvor er de dog skønne dine blokke. Uglerne er bare slet ikke til at stå for. Ulrikke må glæde sig meget til, at tæppet bliver færdigt. Flot flot

    SvarSlet
  6. Hej Marie, så flot du har løst udfordringen igen! Ja, jeg har rykket DU en uge, men det betyder blot at det ligger på nogenlunde samme tidspunkt som det plejer, altså i 3. weekend i måneden, så du må have lidt tålmodighed endnu. Jeg holder ferie og er ude og rejse et par dage, men hvis jeg når det, sender jeg udfordringen, så du har den med udgangen af næste uge ;-)
    Jeg låner billederne til mit flickr-album igen som aftalt.

    SvarSlet
  7. Son unas aplicaciones maravillosas!!!!!

    SvarSlet
  8. Hvor er de bare blevet kanonsoede. Elefanten er da ikke til at staa for. Eeeelsker elefanter.

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie