tirsdag den 24. januar 2012

Designudfordret pakke 6

Den sidst tilsendte pakke i designudfordringen version 2011 fra Helene Juul skulle handle om engle, hjerter og stjerner - og så lige efter jul!

Jeg tænkte lidt over det, for jeg er ikke interesseret i at få et julet tæppe, men så fik jeg en god ide: Sun Bonnets til hjerte og engle-blokken, og så en traditionel over-pap-syet stjerneblok:


Efter disse tre lagde jeg alle blokkene op på gulvet, og konstaterede at jeg var nødt til at sy yderligere tre blokke for at få et fornuftigt layout. Derfor blev disse tre fabrikeret:


Nu har jeg overblik over layoutet og skal liiige have syet 12 halve blokke til kanterne og 4 hjørne-trekanter. De bliver nok stamps-syet på maskine i alle resterne af stofferne - tror jeg... ☺

6 kommentarer:

  1. Hvor ser det godt ud. Ulrikke må da glæde sig til at få sit helt eget tæppe at putte sig i

    SvarSlet
  2. Det var da en god idé du fik med løsningen af udfordringen. De er blevet rigtig fine.

    SvarSlet
  3. Betyder det så at udfordringen allerede er færdig?????????
    Må vi smugkigge?????
    God ide med Sunbonnet Sue. Hun er en af mine favoritter.

    SvarSlet
  4. Hej Marie. Endnu en flot løsning på udfordringen fra din side. Jeg får dog lyst til at indskyde et par bemærkninger ifht dit blogindlæg om dette ;-).
    Sidste udfordring blev ikke sendt EFTER jul, men inden. I min optik er stjerner og hjerter ikke nødvendigvis julede ... og man BEHØVEDE faktisk ikke at fortolke udfordringen så BOGSTAVELIGT, som du har gjort. Udfordringen lød således:
    Du skal sy, brodere og/eller applikerer

    1.En stjerne af en slags (og det behøver bestemt ikke være en TRADITIONEL stjerne) og/eller en blok som har stjerne i sit navn.
    2.En form for hjerter og/eller en blok som har ordet ”hjerte” i sit navn.
    3.… og nej I skal IKKE sy engle … men I skal tænke på julens engle, som er budbringere af glæde, kærlighed, tro og fortolke dette frit … og har I lyst til at sy en engel, så gør bare det ;-)

    Flot med de ekstra blokke du har syet. Glæder mig i øvrigt til at se det færdige resultat.

    SvarSlet
  5. Friske farger, gleder meg til å se det ferdige resultatet!

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie