søndag den 3. februar 2013

Blogpause - men ikke strikpause!

Nu opdager jeg lige at det er 3 uger siden jeg sidst har blogget. Det er vist rekord i min blog-karriere! Og ikke af nogen speciel årsag - ingen ferie eller lignende der har forhindret mig. Men masser af arbejde, både professionelt og herhjemme.

"Arbejdet" herhjemme har primært været strik og geocaching. Altså ved siden af de normale, daglige gøremål som støvsugning, tøjvask o.lign...

Jeg har geocachet, både alene med vovsen og sammen med manden min. I går var vi afsted et par timer til Kokkedal slot, hvor vi i bidende kulde (pga. vinden) gik en tur rundt og fandt nogle cacher. I dag lokkede det gode vejr igen, så vi kørte til Hillerød, hvor vi gik ca. 9½ km på 3½ time i meget hårdt terræn - vi gik ikke så meget på stierne men tog en del af distancerne off-road. Så både mennesker og hund var meget trætte i benene, da vi var hjemme i varmen igen.

Strik - ja jeg har strikket en trøje til Matilde, men den er ikke helt færdig endnu. Det er denne Drops-model:

- men bare i koksgrå og musegrå.

Da jeg så var helt færdig med den høje hals i fredags, så prøvede Matilde trøjen, der som jeg egentlig allerede havde luret, var alt for kort.  Jeg har tidligere set noget om at man kan pille op nedefra og strikke længere, og fordi der ikke er sammensyninger, mønster eller noget andet fikumdik forneden på denne model, så måtte det være muligt. Det bedste tip jeg fandt var at sy en anden farve tråd ind i den maskerække, man gerne vil starte fra. Det gjorde jeg - her er det den tynde lyseblå:


 ...og så klippe en tråd i rækken under (altså i ribben her) og pille op hele vejen rundt. Derefter er det ikke svært at sætte maskerne på tråden på en rundpind og strikke nedad.

Den fik lige 10cm mere glatstrik og så skal ribben lige være 7 cm:


Sidste lørdag var jeg instruktør hos Kronborgquilterne til en sy-sammen-dag, hvor min Reisenthel-toilettaske-kopi fra sidste år var temaet. Vi hyggede os med snak og grin og hygge, og de fleste blev næsten færdige med tasken. Afstivningspindende har de til gode, da leverandøren først kan skaffe dem her til uge 6. Så det blir spændende at få alle taskerne færdige - jeg har selv 3 der er næsten parate...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie