torsdag den 2. januar 2014

Nytårs-bloglæsning

... er noget af det bedste. Der er så mange gode bloggere, og mange gør lidt ekstra ud af det når de gør status over det forgangne år i blogland. Jeg blogger jo mest om mine krea-udfoldelser og det synes jeg ikke der er grund til at lave status over. Man kan jo bare kigge lidt i etiketten Færdigt arbejde. Måske er den ikke helt up to date med alle de ting jeg har lavet færdigt, men alligevel. Nogenlunde. Jeg skal vist lige arbejde lidt på det.

Af ikke-patchwork-relaterede blogs nyder jeg især:

http://kristinaricken.com/ der skriver om livet på en gård på Lolland - jeg er vild med hendes barnlige måde at tegne sig selv som "damen i den lyserøde kjole" ind over almindelige fotos. Barnlig er her ment i den allerbedste mening, jeg synes hun er SKØN! Desværre kan jeg ikke få Kristinas blog ind i listen til venstre...?

Stinestregen  der tegner sit liv håbløst ærligt - hun har i 2013 taget springet og blevet selvstændig som tegner og har to gange været nomineret til Ping-prisen i kategorien net-tegneserie. Hun er en af dem man kan elske uden at kende hende.

Maren Uthaug som jeg var til foredrag med i november. Hun skriver brand-godt og tegner sig selv som tændstikdame.

HverdagsNadia - phd-studerende og gravhund. Desværre har Nadias blog været nede i en stor del af efteråret pga serverproblemer, men nu er hun tilbage igen. Tak for det - hun var savnet!

Amarorama, anonym blogger (underskriver sig bare med M.), der illustrerer sine blogindlæg med fotos - især af grafitti - fra Amager, der passer til indlæggets emne. 2013 endte godt for M. - endelig lykkedes det at få et arbejde!

Ja - livet er andet end patchwork og quilt - jeg indser jo at alle de ovenstående blogs har et fællestræk: De tegner eller illustrerer deres blogs.

Illustrationer plejer jeg også at have med på mine blog-indlæg - her er den første for 2014:

Ta-da: Årets første færdige par filtede sutsko!


Jeg er begyndt at strikke indtagningerne i snuden i en anden farve - jeg synes det ser sjovt ud. Til dette kan jeg altid bruge rester fra tidligere fremstillede sutsko.

2 kommentarer:

  1. godt nytår kære Marie
    så fint 1. projekt 2014 ... og tak for tip til nye/andre blogge
    knus

    SvarSlet
  2. Tak for dine søde ord om min blog :) Dem er jeg rigtigt glad for! Og er helt enig med dig i resten af bloggerne :)

    Rigtigt godt, forsinket nytår til dig!

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie