mandag den 31. marts 2014

Den amerikanske borgerkrig møder K. Fassett

I bogen Patchworktæpper og den amerikanske borgerkrig er der et tæppe, som bogens forfattere kalder Pansy-tæppet. Flere medlemmer i Kronborgquilterne er gået i gang med applikationsblokkene i reprostoffer, som det også er vist i bogen. Jeg tænkte lidt over det og kom frem til, at nu måtte det være på sin plads med lidt Kaffe - nogle pang i blå, pink/gul og grøn, alt sammen fra lageret:


 Her er Jette og Filippas model i bogen - syet af Jette Schiøth:


I weekenden var jeg til lokalgruppemøde i Dansk Patchworkforening. Det foregik i Fredericia, så jeg tog turen med tog (!!!) derover. Jeg ser kun én fordel ved at køre i tog frem for egen bil: Man kan sy eller læse undervejs.

Ulig de andre i syklubben, starter jeg med ninepatch-blokkene i tæppet. Kvadraterne er 6x6cm og jeg havde gjort klar med pap og stoflapper inden turen. Jeg nåede at ri størsteparten af de 108 kvadrater på turen til Jylland.


Inden jeg var hjemme igen søndag eftermiddag havde jeg 4 færdige ninepatch-blokke. Det går hurtigt. Hvilken butik har Kaffe Fassett Magnolia Spot-stof? Quilters Patch i Odense vil have 84 kr i porto! Det nægter jeg, men jeg satser lidt på at Speich i Lyngby har det. Skal bruge ca. 1 meter, så kan jeg komme igang med blomsterblokkene.

Mere om lokalgruppemmødet i næste indlæg...

7 kommentarer:

  1. Waw, jeg er sikker på, at det tæppe bliver flot i Kaffe stoffer, den glæder jeg mig til at se.
    hilsen Esther

    SvarSlet
  2. Jeg gleder meg også til å se teppet i de flotte fargene! Det MÅ jo bli flott!

    SvarSlet
  3. Det bliver spændende at se det - Speichs har SÅ meget Kaffe Fasset, så jeg krydser fingre for at du finder netop dit stof der.

    SvarSlet
  4. Det bliver spændende og jeg glæder mig til at se det færdigt , man bliver jo glad i låget af disse farver ;0)

    SvarSlet
  5. Der er lidt mere pep over de farver du har valgt. Rigtigt flotte. Er det saadan en slags faellesprojekt???

    SvarSlet
  6. Det lyder som et spændende projekt Marie! håber du finder stoffet du leder efter.

    SvarSlet
  7. Det bliver spændende at se tæppet i helt andre stoffer, god fornøjelse med de næste blokke.

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie