lørdag den 28. juni 2014

Dækkeservietter - et sæt med japanske stoffer

Løbende over foråret har jeg syet japanske kvadrater sammen. Jeg havde købt to pakker med 10x10cm kvadrater vævede japanske stoffer på en udflugt med Kronborgquilterne for 3 år siden. Egentlig skulle de være blevet til et tæppe, men nu er de endt som 8 dækkeservietter.


De to nederste er en UFO, der faktisk skulle være til en taske i kombi med noget cowboystof, men jeg opgav projektet, og så lå de to tumbler-stykker i skabet. De er blevet øget med lidt hør/bomuld, så de kunne få samme facon som de øvrige 6. Stjerner og hjerter er japanske "glatte" stoffer, de er sat med vliesofix og derefter applikeret med knaphulssting. Bagsiderne er monteret med denne metode, og så har jeg håndquiltet rundt om de applikerede motiver og en enkelt stjerne eller hjerte mere ude i højre side forneden på hver så der er lidt mere sammenhold på sandwichen.

Jeg er lidt træt af disse lidt triste farver og trænger til lidt mere spræl, men hvorfor er det så liiiige at jeg går i restekassen og finder disse stoffer frem til et forsøgsprojekt?:


Små hexagoner, sidelængde ca. 1 cm. Der er ikke meget spræl i det... Regner med at sy, så jeg har til en toiletpung - jeg beundrer dem der har syet et helt tæppe i så små hexagoner, det er simpelthen for småt!

Derudover skal jeg have syet kanter på Pansy - det bliver sprælsk! - og så gik jeg i aftes i gang med denne her:


Og hvad skal det så være? Det skal da blive til denne her:
Billedet er herfra
Sykittet købte jeg hos Linette på lokalgruppemødet i Patchworkforeningen i marts.

Manden er sendt på spejderlejr her til morgen og Ulrikke og jeg er gået i gang med at tømme hendes værelse, så det kan blive malet. Sommerferie? Nej, ikke endnu - men meget kan nås i weekenden og om aftenen.

2 kommentarer:

  1. Fin facon på servietterne. Triste farver -det kommer an på øjnene der ser dem!

    SvarSlet
  2. It is all so wonderful. Love the placemats.

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie