fredag den 18. december 2015

Trøje i Coast-garn

Som jeg viste i dette indlæg købte jeg nogle flotte garner hos Ulstrupgarn. Jeg har delvis fulgt opskriften i strikkekittet, men alligevel ikke helt.


Jeg har lavet helt lange ærmer i stedet for de 3/4 ærmer den var vist med i opskriften.

Forstykket er strikket som 5 lodrette borter af ca. 10 cm bredde, som ved monteringen er hæklet sammen med fastmasker. Faktisk ret smart! Sidesømmene er også hæklede.

Iflg. opskriften skulle kvadraterne på forstykket strikkes i forskellige mønstre, men jeg oplevede at bredden på borterne blev meget uens, så jeg trævlede op og nøjedes med ret-strik.



Mine kanter er ikke lavet grå, som i opskriften - jeg har brugt den vin-røde i kombi med en anden rød, der matcher den godt.


Hele trøjen er strikket i dobbelt garn og ideen er at man hele tiden kun skifter den ene tråd ved farveskiftene. Dermed kommer de til at glide så flot over i hinanden.


Trøjen var hurtigt strikket, jeg tror kun jeg var 14 dage om det og det er ikke lang tid for mig pt.

3 kommentarer:

  1. Ja den kom soerme hurtigt af pindene. Og den er blevet meget flottere end den oprindelige model. Godt gaaet.

    SvarSlet
  2. Det er en super smart bluse du har strikket.

    SvarSlet
  3. Fantastisk flot bluse. Jeg har lige skrevet mig på en venteliste til deres strikkekit hos Ulstrupgarn. Jeg kunne også godt tænke mig at strikke den med lange ærmer - er der garn nok i strikkekittet til det?

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie