søndag den 9. april 2017

Gang i lidt af hvert

Ulrikke købte sidste år en B&O højtaler (en Beoplay A2) så hun har noget pænt der kan afspille musik fra hendes iPad eller iPhone. Den er lige til at have med, men manglede et beskyttende og smart etui. Det har jeg så lavet til hende - det skulle være i afdæmpede farver og ikke så patchwork-agtigt!

Jeg havde lige købt fingerbøl (tumbler)-skabeloner hos Ann i Patchworkhuset, så de måtte bruges - jeg er blevet vild med at sy på amerikansk. For og bagstykke til etuiet + et lille stykke med den lille skabelon til en kaffebrik blev syet sammen på en aften.






De medfølgende huller i acrylskabelonerne var for små til at jeg kunne markere hjørnerne med en vandopløselig tusch til syningen på stoffet, så jeg har selv boret dem op til 2,5mm. Ingen problem og nu kan de bruges!




Der er fremskidt på La Passacaglia - jeg er i gang med endnu en stor roset i grøn og har skåret til den sidste store roset i røde nuancer. Og så mangler der en masse små rosetter til fyld imellem...


I Kronborgquilterne er der flere der har syet Marias Fru Christoff - en lille projekttaske, der er god fordi der er kig-ind-vindue, så man kan se hvad man har i den. Jeg har syet den i balistoffer og vinduet er plast"voksdug" fra Silvan. Der er både en indvendig lomme og en stor lomme på bagsiden. Se Marias gratis tutorial her!



I vinterferien var vi en forlænget weekend på Falster og her er vi på Danmarks sydligste punkt. Matildes trøje var jeg netop blevet færdig med lige inden vi skulle af sted, så hun levede hele ferien med den på!

Jeg blev vild med de grå farver, så jeg er netop også blevet færdig med en trøje til mig selv i samme farve-kombi, men strikket som en traditionel Marius (med kun lidt twists ☺) Den må jeg lige have hjælp til at tage billede af...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie