fredag den 24. januar 2020

Mini-poppins som toilet-taske

Mange i patchwork-land har syet Poppins-tasker - men da jeg så Mini-modellen på træf i sommer, så hoppede jeg også på dillen. Størrelsen og faconen er perfekt til toilettaske til mig selv når vi er på ferie med båden - og jeg har savnet at have hanke på den jeg syede for snart en del år siden og som jeg trofast har brugt lige siden. Men hanke - det er altså praktisk når man skal op og ned fra båden med taske og håndklæde.



Bunden har jeg lavet lidt anderledes end vist i mønstret da jeg synes at det så ret bøvlet ud. Udenpå stoffet på ydersiden i bunden har jeg lagt et stykke klar plast som er syet med i lukkekanten - således at den ikke bliver våd op i tasken hvis jeg sætter den på en våd vaskekumme ☺

Stoffet til ydersiden købte jeg også på træffet - det er en lidt groft-vævet  kvalitet, som passer så fint til de melerede grå stoffer, som jeg tror at jeg har købt hos Helene Juul for flere år siden.


Jeg har lavet "lommerne" lidt anderledes end i mønstret - jeg har hævet dem lidt op, så de ikke sidder fast i bunden. Dvs det er ikke lommer, de er bare holdere til parfume, deodorant, hårprodukter osv.


Da tasken ikke har en lynlåslomme, så syede jeg en lille løs pung, der kan indeholde vatrondeller og vatpinde.


Jeg glæder mig til at skulle prøve den live-in-action til foråret/sommer!


Hele tasken har fået en ordentlig tur med textilimprægnering, så den er rimelig vandafvisende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie