fredag den 24. december 2010

Rigtig god jul til alle!

Endelig - en-de-lig - har vi juleferie! Manden min og jeg var hjemme i går ved 16.30-tiden og kunne bære juletræet op i stuen, så pigerne kunne pynte det. Så skulle der laves risengrød, af 3 liter sødmælk, så vi både kunne få aftensmad og så der er til desserten i aften. Lillejuleaften stod på Absalon, Pyrus, Kevin alene hjemme og til sidst modige, seje Bruce i Die Hard 2.

Her i dag skal jeg besøge min mormor på plejehjemmet sammen med min mor. Min mormor er 94 år og holder juleaften sammen med de andre beboere på Kristinehøj. Men vi besøger hende og giver gaver og ønsker god jul her i formiddag.

Jeg har nu fået taget billeder af min gave til min mor, og jeg tror ikke at hun ser det inden i aften. Jeg har syet 7 dækkeservietter til hende (underligt antal, men det vil hun ofte have brug for og jeg havde 7 Kaffe Fassett FQs, som skulle bruges til netop dette). Jeg har stablet-skåret-syet_sammen, så de er alle forskellige, doodle-quiltet med pink/lilla overtråd, naturfarvet hør/bomuld på bagsiden og en kontrast-pink lukkekant. De vil være flotte til hendes hvide spisestue med blå detaljer.



Middagen i aften står på Weber-stegte berberi-andebryster på benet og rød oksemørbrad, waldorfsalat, hjemmelavet rødkål, brune og hvide kartofler og ris-a-la-mande til dessert.

3 kommentarer:

  1. Lækre dækkeservietter - pg lidt sjovt, jeg har også syet til min mor i netop den farveskala Kaffe Fassett stoffer! Glædelig jul til Jer. Knus

    SvarSlet
  2. Sikke nogle flotte daekkeservietter. Rigtig glaedelig jul til dig og dine. Carstens webersteg miam, han er altsaa saa dygtig i et koekken. Rigtig glaedelig jul til dig og dine. Krammi fra alle os her.

    SvarSlet
  3. Håber dækkeservietterne faldt i god jord. God bedring, synd at du endnu engang skal rammes af forkølelse. Fortsat god jul.

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie