søndag den 15. april 2012

Fremgang på quilte-fronterne

Intet færdigt nyt at vise frem, men jeg quilter så jeg er blåviolet i hovedet! Lidt hver dag på maskine på balikasse-tæppet:


Det er ret kedeligt, men det bliver flot! På billedet mangler der quiltning i retningen fra højre og skråt nedad mod venstre, så der kommer streger i alle kasse-siderne. Jeg prøver at tage en times tid hver dag med det, så går det lidt fremad, selvom jeg ikke kan se det. Der mangler maaaaaaange streger. Men hurra for at have en overtransportør til den type quiltning!

Jeg prøver også at nå et par blokke på Dear Jane hver dag. Når jeg som i går får syet 4 blokke, så føler jeg at jeg er forud for planen.


Jeg tror jeg har quiltet 20 kvadratblokke nu - det foregår i hånden og uden ramme. Jeg prøver så vidt muligt kun at quilte i det hvide stof, men der er nogle blokke i tæppet der er så "massive" med mønsterstof, at jeg nok må bryde denne regel nogle steder. Quiltningen af de "massive" trekanter i kantborten skal også quiltes med farvet tråd, der passer til stoffet.

Jeg er startet fra midten og arbejder mig udad, en ramme af gangen. Jeg har ikke noget forlæg for hvordan hver blok skal quiltes, jeg improviserer mig bare frem fra blok til blok. Jeg bruger en blå vandopløselig pen til at tegne streger der hvor mønstret skal være præcist. De blå streger forsvinder superlet bare ved at spraye med en vandforstøver. Der kan godt sidde lidt farve tilbage alligevel, men det forsvinder når tæppet vaskes når det er helt færdigt.

Uha jeg glæder mig til slutningen af den kommende uge!!! Jeg solgte min bil (13½ år gammel Opel Astra) gennem Den blå Avis for 14 dage siden og nu skal jeg have en ny (brugt) bil. Vi har fundet denne her Zafira og den er forhåbentlig klar til levering på fredag:


Er den ikke bare skøøøøn? Ja, ikke farven, jeg ville helst ikke have en sort, men man må jo tage hvad der er, når den er brugt. Ikke engang 3 år og super-kanon indeni - fx er der mulighed for 7 sæder, så jeg kan have endnu flere syveninder med, når vi skal på tur med Kronborgquilterne! Jeg havde joket med at jeg måtte gå efter sådan en bil - vi har slet ikke brug for alle de sæder selv, men når nu de er der, så er det da smart! Man kan godt gå hen og blive lidt gammeldags barnlig og glæde sig når man får sådan en ny køre-gadget!

4 kommentarer:

  1. Baliteppet blir flott, men forstår at den quiltingen tar tid! Blir spennende å se DJ-teppet ferdig, det ser ut til å være mye arbeid.
    Klart sydamer må ha stor bil! Forrige gang vi byttet bil, sa jeg til selgeren at bilen måtte ha plass til symaskin og strykebrett. Han kikket litt rart på meg, det var visst ikke vanlige krav til ny bil! Men din bil ser veldig stor og praktisk ut!

    SvarSlet
  2. Hvor ser det bare superb ud quiltningen både i balitæppet og i din DJ, jeg glæder mig til at se begge tæpper når de er færdige.
    Tillykke med din nye bil, det er rart med god plads til alting i bilen.

    SvarSlet
  3. Det bliver hammerflot med begge projekter. Og sikke en dyt "Mor" har fået.

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie