onsdag den 10. oktober 2018

Længe siden - siden maj!

Hold da  op - det er lang tid siden jeg har lagt noget på bloggen. Jeg bruger mere Instagram nu, men er faktisk heller ikke så flittig til at poste noget der...

Sommeren har ikke været uden færdige produktioner. I juni en lækker, blød og let poncho, strikket i Lana Grossa Garzato Fleece efter mønstret Rome fra Filato.dk. Den brugte jeg meget i sommerferien om aftenen i båden i de sidste timer inden sengetid.


Jeg har også syet en masse, men ikke så meget der er helt færdigt. Jeg er i gang med 3 tæpper i forskellige stadier af processen (piecing, applikation, quiltning), så ingen billeder af dem lige nu...


En lørdag i september mødtes vi nogle piger og syede sammen Aneela Hoey's design Inside Outside Pouch. Her er min udgave, med rude på den ene side, og organza-like-materiale som lomme på denne side:




Jeg har også leget med Aneela's design ZipUpTray Pouch, der har en klap i/klap ud-effekt pga. det meget stive mellemlag (det er fra Helene Juul Design men endnu ikke på hendes webshop. Hun kalder det "det stive stads"):












Jeg har også syet to nye betræk til vores sofapuder i køkkenet. Som snor i kanten (piping) har jeg brugt 5mm flagline fra Silvan, det er i nylon og kryber ikke, og det koster 40 kr for 20 meter.


De fire "toppe" er inden sammensyning maskinquiltet med det samme vlies som jeg bruger til dækkeservietter/sengetæpper. Efter quiltningen syes de sammen to og to med piping. Jeg synes at patchwork-pudebetræk uden quiltning bliver meget 'flade' og kedelige at se på så quiltning af de to sider er for mig blevet et must for at få det rigtige patchwork-look ☺


Jeg bruger metoden der vises i disse videoer til at montere puderne med piping og lynlås:
Del 1
Del 2
Del 3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie