onsdag den 19. maj 2010

Doodle-quiltning for første gang

I lørdags, da vejret var så dårligt og det bare regnede hele dagen, sad jeg i rigtig mange timer ved min nye symaskine og øvede mig i at frihåndsquilte. Først på nogle fraklippede rester af noget rullemadras, der bare skulle smides ud, og da jeg følte, at jeg havde rimelig styr på at starte og stoppe og hæfte og ellers føre sandwichen rundt og bruge BSR-trykfoden - så fandt jeg de fire reste-logcabins frem fra dette tæppe efter delingen. De blev syet sammen, lagt og limet sammen med volumenvlies og et bagstykkestof, der er magen til ét af stofferne i logcabin'en. Og så gik det ellers derudaf:

Jeg brugte blå-meleret tråd i de blå områder og lyserød-pink-lilla tråd i de lilla områder. Det kan man bedre se her:

Jeg synes selv at doodle-quiltningen er blevet okay god! Så nu har jeg mere mod på at gå i gang med 2 stks 1½x2 meter tæpper - men med større afstand i doodlingen - jeg tror det er det, Maria kalder meandering? Og så skal jeg prøve med havehandsker på!
Den ovenstående lille dug eller forstørrede dækkeserviet har Matilde lagt sin klamme hånd på - hun vil have den på sit sofabord ved siden af sin seng. Så hun fik også lov at sy lukkekanten på, det var vel kun rimeligt ikk?

3 kommentarer:

  1. Det ser sørme godt ud det som du har lavet, og tænk det er første gang

    SvarSlet
  2. Super flot!!! Og du har helt ret, meandering er når der er større afstand og større sving på buerne. Prøv at google det, så kan du se baggrunden for navnet. Glæder mig til at se mere quiltning fra dig. God pinse!

    SvarSlet
  3. Din quiltning ser super flot ud.
    Jeg havde havehandsker på, da jeg quiltede babyquilten; men jeg synes, de sad lidt vel meget løst. Kunne tænke mig at prøve med de rigtige handsker, som sidder tæt.

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie