søndag den 24. august 2014

WIP: Pudebetræk med applikeret træ

Når jeg nu lige har lavet en indlæg til Kronborgquilternes blog - så fik jeg også set lidt på min egen blog, og jeg kunne se at det er mange dage siden jeg sidst har lagt noget på. Og det er da ikke fordi jeg ikke er i gang med noget, næ nej - der sker masser på syfronten herhjemme! [Inspireret af Maria har jeg syet en masse imens jeg ser Netflix - Breaking Bad - på iPad. Skønt!]

Jeg er ved at lægge de sidste sting på dette applikerede træ til et pudebetræk:


Jeg har set et lignende træ på en pude et sted på nettet, men jeg har glemt hvor det var. Men dette er inspireret derfra og så har jeg selv tegnet det i Electric Quilt 7 og printet skabelonerne ud. Billeder af de færdige puder kommer når de er klar...

Derudover er jeg indimellem igang ved symaskinen med at sy min udgave af et Farmers Wife-tæppe sammen. Jeg så en amerikansk dame der kaldte sin udgave for "Engineers Wife" - hendes mand er ingeniør. Så må mit jo være et "Nurses Wife"
Ulrikke vil gerne have det som sengetæppe til hendes nyinstandsatte værelse, så jeg sætter brede stolper imellem blokkene. Ingen billeder lige nu...

Pansytæppet er blevet sandwichet og ligger klar til quiltning. Jeg regner med at det bliver maskinquiltet, når jeg har tålmodighed til det en dag.

1 kommentar:

  1. Jeg er lige blevet udfordret til at lave en Famers Wife Quilt - glæder mig til at se dit. Det er altså lidt ude af min komfort zone, så jeg har brug for nogle gode inspirationer :)

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie