søndag den 20. januar 2019

Strik-status

Jeg har strikket meget i efteråret, og det har selvfølgelig taget tid fra mine sy-arbejder. Men nu er jeg færdig med de bestillinger jeg har haft, og fjernsynstiden går for øjeblikket udelukkende med quiltning af La Passacaglia.

Min fjällrävs-glade mand ville gerne have en næsten look-alike af den (dyre) model I ser her:



Jeg brugte Drops 185-1 Dalvik mønster (gratis) og tilpassede mønstret lidt så det passede. Garnet er Karisma - dejlig blødt og slet ikke kradsende (som den originale Fjällräv er).
Carsten er MEGET tilfreds og har stort set gået med den herhjemme siden den blev færdig.


Matilde er en hækler og nu er hendes slumretæppe i bedstemor-kvadrater færdigt. Det har taget mange år for hende, og hun har hæklet mange andre ting i mellemtiden, men hold da op - thumbs up for at hun er gået linen ud. Hun er meget stolt over det!


Hun har også hæklet en trøje til sig selv i en tyk uldkvalitet, ud fra et tilpasset mønster hun har fundet på nettet. Godt gået!

Her ses mønstret bedre, men farven er misvisende - den er mørkeblå som vist ovenfor.


Inspireret af Stine Hoelgaards restetrøjer fandt jeg i efteråret alle mine uld-garnrester i grå, sorte og lilla farver og samlede dem - vurderede om der ville være nok til en trøje til mig selv. Og det var der rigeligt til - jeg bestiller altid mere garn end jeg regner med at bruge når det er via nettet, da jeg er bange for ikke at have nok.


Jeg brugte mønstret fra Arvingen, startede ovenfra og strikkede ned. Mange af garnerne ligger dobbelt, en tynd og en tykkere, for at få en jævn strikkefasthed. Ærmerne er strikket så de ligner kroppen mest muligt med de garner jeg havde til rådighed, og ærmerne er samtidig helt symmetriske.


Den er virkelig lækker og blød og der er ingen af garnerne der kradser. Den er skøn som overtøj, hvis jeg bare lige skal ud i bilen og ikke gå rundt hvor det blæser. Den er lidt for varm som indetrøje.


Halsen er strikket som et glatstrikket rør for at jeg ikke behøver at have halstørklæde på.
Mine uld-garn-reste-kurv er meget mere tom nu ☺

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie