lørdag den 17. april 2010

Harmoni-pakke nr. 1 er klar

I går aftes (imens galla'en fra Fredensborg rullede over skærmen - hmmm...) fik jeg syet blokkene til Harmoni pakke 1 færdig, så nu er de klar til sammensyning med alle de andre. Det er et spændende projekt, når man ikke ved hvordan det færdige resultat skal være. Jeg har her i dag klippet stoflapperne til pakke 2, så de kan ries på pap i aften.


(Jeg kan se nu på billedet, at muffins-blokken er riet skævt på pappet - det ordner jeg inden sammensyning!)


Og nu så jeg lige på Karmaquilt-bloggen (da jeg skulle linke til den ovenfor) at pakke 6 er lagt ud, så nu der skal printes!


Da jeg den anden dag ryddede op i det skab i kælderen, hvor alt mit stof ligger, se så lige hvad jeg fandt i bunden af en skuffe:




Det må have været engang i starten af 90'erne jeg syede det (på maskine) - det er kun en top, så der er ingen vat, bagbeklædning eller kanter. Farverne er sådan lidt la-la i forhold til min smag nu, og vi har allerede et flot sengetæppe hvor farverne passer mig meget bedre, så jeg tog en lynhurtig beslutning: Jeg deler det i to, så kan der blive et puttetæppe i en god størrelse til hver af pigerne. Der er 100 log-cabins i alt, så de bliver hver på 6x8 og størrelsen på hvert tæppe vil nok ca. blive 160x210cm. Det kræver bare lidt symaskinearbejde, så burde det være ok. Og så er der blevet bedre plads i skabet...

Ronja sprang op og lagde sig med det samme tæppet var bredt ud - hun ville også med på billedet!

1 kommentar:

  1. Hvor ser det fint ud med pakke 1. Glæder mig til at se fortsættelsen!

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie