torsdag den 14. juli 2011

De lyse sider...

I et vejr som vi har lige nu er man nødt til at se på de lyse sider af den situation man befinder sig i!

Status lige nu: Det regner voldsomt og har gjort det siden engang i nat - uden ophold. Samtidig blæser det temmelig meget - 10-15 m/s. Vi er 4 mennesker og en hund i en båd på størrelse med en stor campingvogn.

Men jeg kan da opregne en del gode ting - altså kort sagt: Det ku' sgu være værre!
  • Båden ligger med stævnen op i vinden så vi hører den mere end vi mærker den
  • Vores kaleche er tæt (indtil videre...)
  • Vi har okay med regntøj
  • Ronja er morgenluftet og skal ikke ud de første mange timer. Hun hader at blive våd!
  • Vi har rigeligt med Nescafé
  • Vi har et kanon-godt signal på tv-et, så Tourmalet-etapen i eftermiddag er sikret
  • Matilde og jeg har bestilt billetter til Harry Potter film7/del2 i 3D i eftermiddag. Vi skal bare lige finde et tidspunkt, hvor vi kan bevæge os de ca. 1½ km op til Frederiksværk by og blive mindst mulig våde på vejen.
  • Vi har masser af ulæste bøger
  • Jeg har masser af endnu ikke sammensyede balikasser
  • DMI lover lidt mindre regn og blæst sidst på eftermiddagen
  • Det ser ud til at vi kan sejle herfra i morgen (næsten ingen regn og meget lidt vind)
  • Lørdag ser endnu bedre ud
Et par ting, der godt kunne være anderledes:
  • Jeg gad godt komme i bad, men jeg gider ikke kæmpe mig op til badehuset på havnen, sålænge det regner så meget!
  • Vi mangler sukker til kaffen og teen - jeg brugte det sidste i morges
  • Vi er også løbet tør for syltetøj
  • Ulrikke savner en dvd-afspiller
  • Efter lørdag lover DMI bare regn, regn, regn
Jeg beklager at dette indlæg er uden billeder, men de ville under alle omstændigheder være temmelig triste...

1 kommentar:

  1. Man får lidt ondt af jer, selvom det lader til at humøret er nogenlunde. Jeg må indrømme, at jeg var glad for at sidde indendørs i dag ... det har godt nok regnet. Håber det ser bedre ud i morgen.

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie