tirsdag den 6. september 2011

Netbook-hylster og penalhus

I sidste uge fik alle 0.-6. klasses elever i Helsingør Kommune udleveret netbooks - en lille mini-pc, som de skal bruge som digitalt læringsmiddel sammen med smartboards i klasserne og trådløst netværk på alle skolernes områder. Min Ulrikke går i 4. klasse og fik jo også sådan én med hjem - jeg kunne underholde længe om de vilkår vi som forældre skal acceptere vedr. ansvar og erstatningspligt - men det vil jeg skåne jer for, bare sige at vi afventer et svar på en henvendelse til skolebestyrelsen...

Nå - med til netbook'en hører et hylster og det betyder at alle ca. 800 elever på skolen har det samme hylster. Det synes Ulrikke er kedeligt og upraktisk, så hun ville gerne have et hjemmesyet sæt med penalhus og matchende netbook-hylster. Jeg havde tidligere købt noget lilla Ulrikke-stof - både på træffet og tidligere hos Kastanja, så i går da jeg kom hjem fra arbejde, så var det igang.

Kl. 22.30 var jeg færdig, så i morges da Ulrikke stod op, lå der et smart sæt på skrivebordet:

Penalhuset er syet som en syboks af et 12x10" kvadrat.
Hylstret er lavet uden mønster efter målene på netbook'en.

Flappen lukkes med to magnetlåse.
Ulrikke syntes at vi skulle hive netbook'en lidt op, så I kan se at den passer ned i!
Jeg har syet en stofnavnemærkat ind i lukkekanten, så der er navn på. På penalhuset benyttede jeg lejligheden til at gå lidt amok med BSR-foden på Berninaen, så jeg fik øvet mig i frihånds-fjerranker, men det ses ikke på billedet.

4 kommentarer:

  1. Hvor er det flot at boernene faar netbooks. Og étuiet helt i top. Dog lidt forbauset over at der ikke er en ugle paa naar det nu er til Ulrikke hihi.
    Saadan et étui skal jeg da ogsaa have lavet til min net-radio. Rigtig god idé.

    SvarSlet
  2. Hvilket flott sett! Gjetter datteren er fornøyd og klassevenninnene er misunnelige!

    SvarSlet
  3. Hvor er det dog bare et sødt og meget flot sæt Ulrikke har fået. Hurtig er du jo også - som sædvanlig.

    SvarSlet
  4. Det er et flot sæt du har fået syet til Ulrikke, nu kan hun nemt genkende hendes netbook, det er jo også dejligt at hun har sin helt egen indpakning i stedet for at alle er ens.

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie