søndag den 1. december 2013

Farmors sengetæppe og Maren Uthaug

Jeg fik aldrig blogget efter sidste weekend, hvor vi var til middag lørdag aften hos farmor og farfar - dvs mine svigerforældre. Jeg fik taget et billede af det flotte sengetæppe, som farmor har syet på længe, og som nu har været færdigt et stykke tid. 


Det er inspireret af Speich's blomstertæppe i klassikeren  "Sy patchwork". Stofferne i blomsterne er to pakker Balipops, vist nok dem der hedder Spumoni.

Søndag d. 24.11 var Maren Uthaug på besøg på Helsingør Bibliotek. 


Hun fortalte om sin blog, hendes sjove striber med tændstikmennesker i hovedrollerne (se kultursektionen hver dag i Politiken)  og ikke mindst hendes to bøger: en selvudgiven samling af nogle af de bedste striber ("Ellers går det godt") og hendes debutantroman "Og sådan blev det". Det var rigtig sjovt og interessant at se og opleve Maren sådan live - hun var anderledes end jeg havde forestillet mig og så alligevel ikke. 
Jeg ved ikke om hun måske ikke synes at det er det fedeste at stå og være 'på' på den måde hun var det - overfor et levende publikum. Måske var hun nervøs og prøvede at dække det med en lidt for påtaget og kunstig frisk-pige facon. Jeg tror hun i virkeligheden er meget mere loose og afslappet end vi oplevede de i Helsingør. Men - som sagt var det en god oplevelse og jeg vil anbefale alle Maren-fans til at se og høre hende, hvis hun optræder i nærheden. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie