tirsdag den 30. december 2014

Kurv med pung

På mit arbejde er der en mand, der har kontakter til nogle handicappede kvinder i Afrika, der fletter kurve for at kunne ernære sig selv. Hvert år til jul har han et læs med forskellige typer af kurve, som vi kan købe til rimelige priser.

I år købte jeg denne model til min mor i julegave, som jeg har modificeret lidt: Den har fået en lille lynlåspung, der kan hægtes af og sættes i en taskerem (som hun har i forvejen fra en anden taske hun har fået tidligere):


Jeg fandt nogle balistoffer i lageret, der passer i farven til striberne på kurven.


Pungen er foret med Thermolam og quiltet rundt om skildpadderne og de andre motiver på balistoffet.

Kurven er ikke større end den kan stå i cykelkurven og så kan hun have nøgler og pengepung bag denne lynlås. Hun kan også have den med i bilen til småting.


Jeg tror hun blev glad!


2 kommentarer:

  1. Hej Marie
    Hvor er den lille pung og dit nurses daughter flot!
    Jeg får helt lyst til at prøve at være sy-kreativ, når jeg læser dine indlæg,
    Rigtig godt nytår til dig og familien
    Merete

    SvarSlet
  2. Laekre farver. Saadan een kan da kun goere lykke, og saa er der god plads til en thermokande naar hun skal i baaden.

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie