mandag den 1. december 2014

Længe siden sidst, men...

... det er ikke fordi jeg er krea-inaktiv. Jeg strikker og strikker og strikker på Seyfarth-sjalet, jeg quilter på Farmers Wife og indimellem bliver det også til en enkelt Lucy Boston-blok. Men lige pt bliver der strikket mest. Har også lige strikket og filtet to par nye sutsko - de bliver jo slidt op efterhånden!

Min store pige Matilde var på studietur i Amsterdam i november og jeg havde bedt hende om at smutte en tur forbi Den Haan & Wagenmakers for at købe Livets træ-paneler. Det lykkedes, og hun kom hjem med to stk.

Svigermor, der også patchworker og er medlem af Kronborgquilterne, havde fødselsdag i sidste uge, så jeg kørte til Brøndbyøster og shoppede matchende fat-eights til panelet:


Her er stofferne fra Patchworkhuset lidt tættere på:


Uhm - svigermor synes det var en dejlig gave, nu har hun et nyt projekt at gå i gang med, når hun er færdig med sin Farmers Wife!

Til sidst lige et dokumentationsbillede af Seyfarth-sjalet på pinden. Det måler ca. 30 cm i højden nu, knap en tredjedel af fuld højde. Men der bliver flere og flere  masker rundt...


Farveskiftene er lidt for hyppige i stjernen midt i, så nu kører jeg med længere distancer imellem nuanceskiftene på både bundfarve og mønsterfarve.

2 kommentarer:

  1. Super flot sjal, glæder mig til at se det færdigt, skriver du ikke lige hvor lange dine tråde er. God jul

    SvarSlet
  2. Det var da en dejlig gave til både dig og svigermor. Jeg har netop i dag modtaget dette livets træ panel (og meget andet lækkert) i butikken. Det glæder jeg mig til at klappe.
    Sjalet bliver også flot. Jeg strikker ikke, men beundrer dem, der gør ... og ikke mindst når det er sådan noget med fine mønstre og mange farver. Knus

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie