mandag den 12. februar 2018

Makers Tote og lidt småting


Min store pige Matilde, som jo faktisk er en helt aldeles voksen på 22, er ski'-god til at hækle. Men det der med at sy finish til de hæklede ting, det synes hun alligevel at jeg er bedst til. Så jeg har fået lov at gøre både en lille sød pung til Matilde selv færdig med forstof og lynlås og derudover et penalhus (som nok skal bruges til makeup af veninden Amanda, der var den glade modtager). Det bliver altså så pænt når man lige gør sig den ekstra ueljlighed med en stofstump i enderne af lynlåsen. Og meget lettere at få pænt på plads i den hæklede ting:




Jeg synes det er sjovt at finde stof og lynlåse der passer til det ydre...



Læderstropperne er fra Søstrene Greene.


Jeg har længe haft lyst til at lave mig en Makers Tote i den store størrelse, så der rigtig kan være noget i den. Jeg havde lige akkurat nok af det skønne hør-agtige stof, købt på en messe for nogle år siden. Det er suppleret af det gode hør/bomuld fra Quiltmydesign og en ukendt fatquarter.

Forsiden med slip-lomme med en magnetlås:


Bagsiden med lynlåslomme:


Jeg synes det ser godt ud med de mørke kanter omkring lynlåsen, men der skete et-eller-andet undervejs med det ikke så stabile yderstof, så tasken blev lidt skæv. Derfor sidder hankene skævt i forhold til overkantens lukkekant.


Tasken åbnes helt op med den delbare lynlås og der er fri adgang ned i tasken, der har et stort rum og 5 lommer.

For at gøre tasken endnu mere stabil, også til tunge ting (fx min batterilampe), syede jeg en fast bund af Ikea-skærebræt ind og lagde løst i bunden.


Den taske er jeg sikker på at jeg bliver glad for!

Sidste ting som jeg også er meget spændt på: I efteråret tog jeg kaleche-delene fra vores nye båd med hjem for at gå syninger og ruder efter.  Jeg vaskede delene, skiftede to af vinyl-ruderne (føj for et arbejde!), syede en ny hvid kant på en af delene hvor den trængte og så skal det hele imprægneres når det sidder som det skal på båden i april. Spændende.

Bagerst havde der oprindelig været et fint maskinbroderi med Nimbus-logoet, men trådene var næsten væk og de havde mistet al farven. Så jeg satte mig ned med den tykke nål og en masse blå, rød og hvid DMC-tråd, og har vist nu fået trænet mine fladsstings-skills:


 På afstand ser det godt ud!!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie