mandag den 24. maj 2010

Pinsetur i Mariehønen

Fredag eftermiddag, så snart jeg var kommet hjem fra arbejde og indkøb, tog vi ned til båden i Snekkersten havn, pakkede vores pakkenelliker, som Carsten havde gjort klar om formiddagen (han havde fri...) og så sejlede vi afsted med Nivå som første stop på turen. Nivå er vores foretrukne nær-ved-havn, som vi altid kan finde gode pladser i. Vi sejler som regel med Mrs. Firelake et par hundrede meter bagefter - det er mormors (min mor) og Oles båd, så vi skal ind og finde pladser til os begge to og helst ved siden af hinanden - det er det letteste når vi spiser og hygger os sammen.

Jeg havde sokke-strikkeriet med - det er lettere at sidde med i båden, så jeg fik lavet dette par færdige. Det er til mig selv, Matilde udbrød da hun så dem, at den farve ville hun i hvert fald ikke have. Men hun ville gerne have de grønne ditto, som jeg gik i gang med straks efter enderne var hæftet på dem her... Mønstreret er et snyde-snoningsmønster, som bare er supernemt at strikke, giver en fantastisk elasticitet og som også er ret pænt, selv med det melerede garn, der ellers ikke egner sig så godt til strukturmønster.


Lørdag sejlede vi videre sydpå - vi stak næsen ind i Tårbæk med en bagtanke om en mulig Bakke-tur, men der var stopfyldt med Kastrupbåde - det var helt umuligt. 2. prioritet var Hellerup, hvor vi aldrig har været før og det viste sig at være et godt valg. Det er en god havn og vi fik fine pladser med masser af sol, som netop valgte at komme frem, da vi kom ind i havnen.


Vi gik en 5km tur til Charlottenlund fort og vi fik også geocachet på vejen! Lørdag aften grillede vi og spiste lækker oksemørbrad og jordbærgrød til dessert.


Søndag var det blæsevejr og overskyet, så vi valgte at blive - vi gik igen en 5km geocachertur i Hellerup - i alt fandt vi 7 caches på disse dage. Matilde hyggede imens der blev lavet mad med sudoku og ipod!


Mandag stod vi lidt tidligere op og forcerede vestenvinden - vi var i læ af kysten, så turen hjem til Snekkersten var ikke så slem.

I eftermiddags vel hjemme igen fik jeg frihåndsquiltet det ene logcabin-tæppe (det tog 3 timer!) og gjort lukkekanten klar - billeder må vente til det er færdigt.  Nu skal jeg altså hen og sidde og sy lidt på Harmoni pakke 6 i sofaen...


2 kommentarer:

  1. Jeg synes nu det er nogle meget søde strømper du fik strikket - flittiglise !

    SvarSlet
  2. Det lyder som en rigtig hyggelig pinsetur i har haft. Fine sokker du har lavet.

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie