søndag den 26. august 2012

Træf!

For nogle år siden forstod jeg ikke rigtig hvorfor Dansk Patchworkforenings årlige messe for patchwork og quilt hedder træf. Når vi er afsted i Roskilde, der er det tætteste sted på os, så forstår man det bedre. Man møder SÅ mange man kender! Plus alle dem man kender fra blog-land.

Jeg hilste på Helene, Maria, Anne-Mette og Hanne - nogle af de bloggere jeg er trofast læser hos.

Vi var fremme i Roskilde kl. 11.30 og vi havde god tid, svigermor og jeg. Vi skulle først hjem igen når træffet lukkede, da vi skulle tage Kronborgquilternes logoquilt med hjem.

Først besøgte vi udstillingen for at se om logoquilten stadig hang det sted jeg havde hængt den op i fredags. Der var nemlig lidt rod med de planlagte placeringer, men alt var ok:



Efter vi havde set alle de flotte og en del af de lidt underlige quilts, der også var med på udstillingen, så var vi klar til raid i butikkerne. Vi startede med at gå rundt for at få overblik. Men ved QuiltMyDesign faldt vi i og måtte shoppe. Tænk hvis det vi skulle have var udsolgt når vi kom forbi igen?


Kattestoffet i øverste venstre hjørne med matchende stoffer er fra QuiltMyDesign ligesom taskehanken. Vi var lidt kede af at man ikke kunne få stoffet med tilsvarende søde hunde på, men det fandtes ikke. Så måtte vi have kattene, selvom jeg bestemt ikke er kattemenneske!

Hos Helene Juul fik jeg hilst på og nøjedes med en blå pen. Vandopløselig tråd fra Fru Udesen.

Gråstoffer, spraylim og Fiskers Snip-snap-saks fra ? - Marias anbefalinger på bloggen gjorde at jeg måtte have denne skarpe saks.

Reprostofpakker fra Patchworkhuset (stofstykkerne er halve FQ's, så der er mange forskellige til prisen!

Da der var en time tilbage inden lukketid satte vi os ned ved Bernina-standen og syede taskelommer. Det er jo efterhånden et fast punkt på træf at sy en lomme og få en Berninataske med hjem. Svigermor prøvede at frihåndsquilte for første gang og hun var tændt! Jeg fik nogle tips til min egen Bernina - især det med at sy garn eller effekttråd med ind som pynt skal jeg bruge en dag!

Vi kørte hjem, trætte og mættede af indtryk og har nu lidt mere at bruge efterårsaftenerne til!

1 kommentar:

  1. Dejlige indkøb :)
    Og den lille saks den bliver du såååå glad for ....
    Jeg har den også i stor - de bedste sakse jeg ever har haft ... Tror de er 6-7 år
    Knus og go sy lyst

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie