fredag den 5. maj 2017

Marius med et tvist

Jeg har strikket en Marius. Til mig selv. Det er længe siden jeg sidst har strikket sådan én - det er nok 25 år siden! Men mønstret, det holder, selvom jeg synes det skulle ændres en smule, så det bedre passer til mig.

Farverne: Jeg ville ikke have den traditionelle blå-røde-hvide, jeg havde lige strikket et par trøjer til pigerne i grå nuancer og det er bare pænt. Den mørkeste er koksgrå. Garnet er Sandnes Smart, der kan vaskes i maskine.


Faconen: Jeg har ikke rib forneden på kroppen og ærmerne, jeg har en vrangstrikket rullekant. Min model er kortere og knap så kropsnær som hvis man følger mønstret i str. M.

Halsen er ikke skåret lige over, for det kan min hals-hud altså ikke li'! Jeg har klippet en halsåbning så den går lidt ned i mønstret foran, så er komforten meget bedre.


Mønster-borten: I de store hvide krydser midt på mønstret skal der traditionelt være mindre krydser imellem - her har jeg lavet hjerter i stedet for efter et mønster jeg googlede mig til:

http://idaamalieshobbykrok.blogspot.dk/
Den er god som overtøj i bilen her i overgangsperioden, men den kradser ikke så jeg kan sagtens have den på kun med en undertrøje indenunder, og så er den ikke for varm indendørs.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie