torsdag den 24. august 2017

Nyt projekt, USA-indkøb og Power-punge

Jeg mangler ikke meget, så er jeg færdig med at quilte mit Lucy Boston mega-size tæppe. Det får I ikke at se lige her...

Så syer jeg på La Passacaglia - det går støt fremad med alle de mindre rosetter. Heller ikke billeder af det lige nu...

Edyta Sitar har lavet bogen Handfuls of Scraps:


Tæppet på forsiden har jeg haft lyst til at lave siden jeg så det i virkeligheden til Kreativt Midsommermarked sidste år (eller året før?). Og da jeg: 1. er blevet vild med at sy på amerikansk 2. har en Accuquilt-skabelon til sekskanter, så er det oplagt at lave midterfeltet med disse hjælpemidler.

Wow det går stærkt at skære alle sekskanterne, når man har skabelonen, og der bliver ikke særlig meget spild, når man skærer sine stoffer fornuftigt. Mindre end når jeg tidligere har skåret/klippet stoffer til sekskanter, der skulle ries om pap.


Og sammensyningen - milde Moses, det går som en leg! Accuquilt'en skærer så præcist, at det ikke er nødvendigt for mig at mærke streger eller hjørner op på bagsiden - jeg kan sagtens sy med sømrum på øjemål. Jeg har i sommer syet midter-stjernen og jeg er godt i gang med de symmetriske "blomster", der skal være udenom. Mine sekskanter er en smule mindre end dem i bogen, men jeg venter og ser hvor stort midterfeltet bliver, og måske laver jeg et par runder mere med sekskanter inden borten udenom kommer på.

På Kreativt Midsommermarked i år fik jeg fat i skabelonen til stænglerne og bladene til den applikerede bort, og jeg regner med at det rosenstof som det lykkedes mig at skaffe fra Patchwork Køge passer til at klippe blomsterne ud af.

Min veninde Tanja har været i USA i sommer, og jeg havde bestilt varer fra Green Fairy Quilts, leveret til hendes ferieadresse. Desværre havde butikken kun 1 stk. Karen Buckley saks tilbage, men én til mig selv fik jeg da. Derudover: Moda Candy, Charmpacks, Layercake og Jellyroll. Olfa rulleknivsblade... ja ja til USA-priser, men ikke i nærheden af at matche Harald Nyborg med 10 stk. for 99 kr! Og det er også Olfa.


Sidste år købte jeg et mønster hos Patchwork Køge på en toiletpung. Mønstret så kryptisk ud, men da jeg først kom i gang, gav det mening. Jeg tilpassede størrelsen lidt, og så havde jeg syet punge til Ulrikkes og min powerbank med opladerkabler:



Min er den sorte bali-model og Ulrikke valgte selv stofferne til sin i douchede farver:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie