søndag den 1. august 2010

Status efter en dejlig sommerferie

Nu er vi hjemme igen i Snekkersten efter en skøn sommerferie - måske den bedste rent vejrmæssigt i alle de år vi har haft båd (17 år). Vi fik slet ikke brug for vores lange bukser, heller ikke jakker eller regntøj blev brugt de knap 3 uger, vi var afsted. Og jo - vi var i Danmark - faktisk næsten det meste af Danmark:
Snekkersten-Dragør-Kalvehave-Vordingbrog-Lohals-Rudkøbing-Marstal-Fynshav-Haderslev-Strib-Hou-Marselisborg-Ebeltoft-Hundested-Snekkersten. Ialt sejlede vi 371 sømil, ca. 685 km. Der var kun regn nogle få nætter og en aften i Vordingborg oplevede vi et gigantisk tordenvejr - det var et fantastisk syn.
Vi havde vores dejlige søde hund Ronja med - hun har ikke egentlig noget imod at sejle, men hun kan altså ikke lide når båden gynger. Og det gør den jo af og til. Så slappede hun lidt af når hun kom op og var co-pilot sammen med mor:


Vi fik geocachet en hel masse på turen. Når man sådan bevæger sig rundt i landet, så giver det gode muligheder for at geocache i umiddelbar nærhed af hvor man er - her hvor vi bor har vi jo næsten fundet alt indenfor en radius af 15-20 km. Men med båden kunne vi cache hver dag, og det gik der sport i: Faktisk så meget, at vi er fortsat efter vi er kommet hjem, vi vil op på 25 cache-dage i træk, og det er først på mandag, så vi er ude og køre her hver dag - det koster i benzin. Efter vi har været på denne ferie, har vi fået farve i mange flere kommuner i Danmark, end vi havde før - nu ser det sådan ud: (desværre har jeg ikke et før-ferie-billede)


Vi fandt 58 cacher alt i alt de 20 dage vi var afsted.

Jeg fik også syet noget, ikke så meget som jeg kunne ønske, men det var altså bare alt for varmt. Og strikket, det blev det slet ikke til, det er for ubehageligt at sidde og nørkle med uldgarn når det er 30 grader! Men jeg fik da lavet 7 blokke til det kommende Double Irich Chain-tæppe.

Efter vi er kommet hjem på matriklen, har vejret jo ikke været det bedste - hele tiden. Vi cacher stadig hver dag (i dag blev det til 7 stk i Danstrup hegn), men det er gået op for mig hvor mange sy-ting jeg har gang i samtidig. Og det er ellers normalt ikke min filosofi - én ting skal laves færdig ad gangen. Så nu skal noget altså laves færdigt. Og hvad gør man så: Går i gang med at lave en mini-syboks (6"x6"), og den blev bare så sød, at jeg brugte den som "indpakning" til en fødselsdagsgave til en sød eks-kollega i går.
 

Hvad kan der være i sådan en lille boks? Jo, der kan sagtens være en lille æske med en troldekugle!

Og i dag søndag har Matilde og jeg teamworket om at sy hendes strandtaske, men jeg har ikke fået taget billeder endnu... Så: Det med at få lavet nogle af de igangværende projekter færdige, det er sådan så som så.

1 kommentar:

  1. hvor er den sød - god ide at bruge boksen som en slags indpakning.

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie