lørdag den 11. juni 2011

Stofkrise!

Ja - jeg er i stofkrise, og det er meget alvorligt!

Jeg er som bekendt for trofaste læsere jo over halvvejs med at sy mit Dear Jane-tæppe og har købt det hvide stof til blokke og stolper hos Speich Design i Lyngby. Desværre har jeg ikke haft overblik fra starten over hvor meget stof jeg har brug for i alt, og nu er jeg ved at løbe tør. I starten købte jeg 2 meter - jeg skulle jo lige se om jeg overhovedet magtede opgaven eller gik død på det. Så supplerede jeg en gang i vinter med yderligere 3 meter og mente, at jeg kunne blive færdig med denne mængde. Det har så vist sig ikke at holde stik - jeg kommer nok til at mangle ca. 2-3 meter. Jeg mangler til stolperne imellem den nederste halvdel af kvadraterne + det hvide, der skal være i trekanterne på tre af siderne.
Speich forhandler ikke dette stof mere, da de ikke var tilfredse med leverandøren!!!

Jeg har mailet til et par netbutikker om hjælp og håber på positiv respons, ellers må jeg kontakte Speich på tirsdag og få kontaktinformation på leverandøren - han/hun må kunne oplyse hvem der forhandler lige netop denne type stof.

Jeg har heldigvis haft en lille seddel i min pung som jeg har brugt når jeg skulle købe det. Speich har skrevet seddelen, hvor der står:
"P&B Color Spectrum NE4 eller NEY (jeg kan ikke tyde det sidste bogstav/tal) 01 Co.N"

Det er en brækket hvid med en anelse løsere vævning end normalt patchworkstof.

Øv hvor er det bare surt - det havde jeg sgu ikke lige regnet med!

3 kommentarer:

  1. Hej Marie.
    Jeg kan næsten ikke holde ud at tænke på, hvis det kæmpe store arbejde du har lavet ender med noget farvevrøvl. Så her er to links, som måske kan hjælpe dig: et hvor du forhåbentlig kan finde det rigtigt navn på stoffet og et til forretninger det sender internationalt. Håber det lykkes dig! Knus og god pinse Maria
    http://www.pbtex.com/html/csne.html
    http://www.pbtex.com/html/international_stores.html

    SvarSlet
  2. hej..prøv at tjekke denne netshop:

    http://www.stitch-n-frame.net/cgi-bin/Store/store.cgi?cart_id=7380406.2100.s0&product=Solids&productid=Fabric_PBS9&sales=0&lastmenu=

    Der kan du vist få dit stof.

    knus, Helle

    SvarSlet
  3. Tuuuuusind tak - det ser ud til at der er håb!

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie