torsdag den 2. maj 2013

Repro-improvisation på vej

I efteråret påbegyndte jeg et projekt med nogle 4½" blokke i reprostoffer, egentlig inspireret af et månedtæppe fra Patchworkhuset. Jeg syede 18 blokke, men kom ikke videre med det - jeg vidste ikke hvad jeg skulle bruge dem til.

Da så det meste af Øst-Jylland her i foråret begyndte at sy Mrs. Billings, så så jeg lyset - her er noget hvor jeg kan bruge mine reproblokke - ikke til en rigtig Mrs Billings, men en quilt hvor jeg starter indefra og arbejder mig ud af - alt efter hvad jeg har af stoffer og hvad jeg nu synes jeg kunne tænke mig at lave af borter. Her kunne mine 18 blokke komme i spil!


Jeg startede med et center, der ligner centret i Mrs. Billings. Men fordi mine 4½" blokke var syet med en ide om at de skal stå på spidsen (det handler mest om retningen på nogle af center-kvadraterne), ja så må mit center i quilten også stå på spidsen. Derfor orienteringen af de små romber i centrum!

2 blokke mere måtte der til, så det passede med de 20 der skulle bruges til en runde. Her er alle papperne fra de 20 kvadratblokke:


Lige nu måler kvadratet 30" i sidelængde. Det næste der skal på en en smal, rolig bort. Og så skal der nogle applikerede trekantblokke på, så kvadratet bliver roteret 45 grader (de hvide trekanter):


Så må jeg se hvad der videre skal på - det er ret sjovt at lave noget hvor det tager form undervejs...

5 kommentarer:

  1. Det bliver godt nok spændende at se hvordan dit tæppe kommer til at se ud , indtil nu ser det godt ud :O)

    SvarSlet
  2. Det ser godt ud og meget spændende, hvad der videre vil ske.
    syhilsner Esther

    SvarSlet
  3. Det ser super flot ud det du har lavet, spændende at følge det videre forløb.
    Hanne

    SvarSlet
  4. Og du er sandelig god til det.

    SvarSlet
  5. Det ser godt ud Marie! Det er jo nøjagtig sådan som en traditionel medaljon quilt ofte bliver til ... man forsøger sig frem og improviserer undervejs. Glæder mig til at se hvad du videre vinder på.

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie