lørdag den 30. maj 2015

Orden i mit reprostash

Jeg er jo vild med reprostoffer. Og jeg har syet en del i dem, købt en hel del forskellige og er også i gang med endnu et tæppe i repro's (Lucy Boston). Der er tre butikker her i Danmark der kan bruges til noget når vi taler reprostoffer, og det er Helene Juul i Århus-området (øv, langt væk, har købt online), Patchworkbutikken i Køge (har stadig til gode at besøge den, men nu må det snart være. Har hidtil kun købt fra dem på messer) og Patchworkhuset i Brøndby. Ann i Patchworkhuset er supersød og det er en fornøjelse at komme der. Specielt er jeg vild med at man kan købe halve fat-quarters (fat-eights) hos hende, og det åbner for at man får mange flere forskellige med hjem end man ellers ville gøre (have råd til).

For nylig købte jeg så en del til lageret fra Jytte Amdisen, der også har et bredt udvalg og sælger i mindre stykker. Og så var der behov for en sortering og oprydning i kasserne med repro. Det kom til at se sådan ud - først de brune, beige, shirtings og lys rosa:


I den anden kasse blev der akkurat plads til de blå, pink/røde, grønne, lilla og dem der er lidt blandede:


De to billeder ligger på min telefon og får lov til at blive liggende indtil videre, det er sådan nogle feel-good-billeder jeg kan hygge mig med at kigge på, når jeg ikke lige sidder med noget i hænderne...

Jeg synes jo jeg har mange forskellige, men hvor heldig kan man være - til den sidste syaften i Kronborgquilterne fik jeg en køre-med-gave fra søde Ella og Jette, og søreme om det ikke var tre reprostykker til Lucy Boston - designs jeg ikke havde i forvejen!


Skøn gave og gode stoffer at fuzzy-cutte i!

En aften i Kronborgquilterne for et par måneder siden så jeg en af de andre medlemmer bruge en lysplade - altså som i en tynd plade, der udsender en masse lys, som man kan lægge mønster og stof ovenpå og så tegne efter. Supersmart og meget mere handy end en gammeldags lyskasse. Jeg har hidtil brugt et vindue i dagslys eller mit quiltebord med en stærk lommelygte under, men en sådan lysplade, den er smart!


Jeg fandt en billigere model end den jeg først blev præsenteret for - den hedder MiniSun Lightpad og er købt fra Amazon i Tyskland. I alt med fragt und alles har jeg givet 470 kr for den. Den er i størrelse A4 og giver et godt, kraftigt, jævnt lys fra hele den hvide flade. Clips'ene kan lige pilles af men er beregnet til at holde mønster/stof fast til fladen imens man tegner. Den findes også i A3 og A2. Jeg glæder mig til at prøve at bruge den rigtigt.

2 kommentarer:

  1. Ups, jeg tror ikke jeg skal vise billede af mit stoflager. Haha, det ligger for tiden i bunker. Men sikke en fryd at se det lignet up paa den maade. Flot og praktiskt.
    Hvad nyt fra Ulrikke?????

    SvarSlet
  2. I really appreciate your professional approach. These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie