torsdag den 8. marts 2012

På shopping i Brøndby

I går aftes var Kronborgquilterne på udflugt til Patchworkhuset i Brøndby, hvor vi shoppede stoffer, skabeloner og andre nødvendigheder. Jeg var virkelig standhaftig og købte kun ganske lidt:


I Patchworkhuset kan man købe Fat-Eights - altså halve Fat Quarters - det er brandsmart! Dobbelt så meget forskelligt stof til samme pris. Jeg købte ovenstående repro'er - inspireret af Helene Juuls BOM med stjerner i blå og pink/lyserøde stoffer. BOM'en er overtegnet, så jeg prøver på egen hånd.

Jeg synes at farverne er skønne og de skal kombineres med en del af alle mine reprorester fra Dear Jane (som jeg - ja ja ja - nok skal komme videre med - snart, meget snart. Mangler baaaaare lige at sy kanterne på og samle sandwich og quilte... ☺).

Jeg købte også nogle quilteskabeloner, men de gør sig ikke så godt på billeder.

Nu skal jeg hen og sidde med benene oppe i min nye sofa og læse Kludemagasinet

4 kommentarer:

  1. Flotte stoffer. Var paa crea-messe i Montpellier i loerdags og saa nogle "dear Jane". Glaeder mig til at se din. God laesning.

    SvarSlet
  2. Lækre stoffer du har købt. Patchworkhuset er en dejlig butik.

    SvarSlet
  3. Hej Maria. Ja, BOM'en er overtegnet fordi jeg ikke har mere af ALT stof (abonnenterne får nyt stof hver gang, imellem 5-8 forskellige), men jeg har stadig MASSER af indigo/blå og pink stoffer. Jeg vil lægge dem ud i butikken efterhånden, som abonnenter har fået deres.
    Det er nemlig en rigtig lækker farvekombo denne her og meget "slut 1800-tals-agtig" ;-)
    Jeg har ikke besøgt Patchworkhuset i deres nye lokaler, men jeg kender jo Ann og butikken ganske godt, da det var der, jeg selv begyndte at slå mine pw-folder i sin tid og hvor jeg startede min karriere som underviser. At Ann er hoppe på repros er dog sjovt, da jeg udemærket huser hende sige til mig at hun ikke gad have repros i butikken, "de var grimme og brune". I det hele taget var det ikke til at støve reprostof op her i DK 1990'erne så der var jo ikke andet at gøre end selvat begynde at sælge dem ;-)
    Glæder mig tilat se, hvd du gør med dine stoffer.

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie