torsdag den 28. marts 2013

DIY - acrylstangs-buk!

Sammen med en gruppe af piger i Kronborgquilterne har jeg syet toilettasker. I snart et par måneder har vi ventet med længsel på at få leveret de stænger, som skal bukkes og sys i taskerne, så de får den rigtige facon, ligesom denne her, jeg syede sidste år...

Endelig i tirsdags kunne jeg hente et rør på posthuset med i alt 12 stk stænger, der hver skal bruges til en taske. I dag skulle jeg så gøre dem klar, så de andre Kronborgquiltere kan få deres stænger når vi mødes i næste uge. De skulle klippes ud i rigtig længde og bukkes så de passer til taskerne.

Jeg fik Ulrikke til at filme hvordan jeg gjorde - bær over med al det omgivende rod i vores kælder - og bær over med den lidt dårlige lyd (det er bare filmet med et almindeligt pocket-kamera) - hvis du skruer op, så kan du faktisk høre hvad jeg siger.


(Håber det virker - har ikke før prøvet at sætte en Youtube-video ind på bloggen... så vidt jeg husker!)

Her er alle de færdige stænger - klar til udlevering på næste onsdag:


Og nu skal jeg i gang med at sy lukkekanter rundt om stængerne på mine egne tre modeller...

1 kommentar:

  1. Marie viser og fortaeller. Det gik da bare rigtigt godt. Og Ulrikke er da dygtig til at filme. Herligt at hoere din stemme igen. Og Tak for DIY.
    Rigtig god paaske til jer alle fire + Ronja.

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie