mandag den 25. marts 2013

Weekendtur i London

Et lille indlæg - efter en dejlig weekend i London, bare mig og min store pige Matilde. Skønt med sådan en tøsetur  - vi oplevede en masse, både sightseeing og shopping i butikker! Vi var bl.a inde i Liberty - et fantastisk stormagasin - bygningen i sig selv var fantastisk:


 

Liberty er der hvor Liberty-stofferne kommer fra og der var da også en hel afdeling kun med dem. Men til ca. 200 kr meteren var det ikke så interessant og de er flotte ja, men passer ikke så godt ind i mit øvrige lager.

Priserne generelt i butikken var helt i skoven - vi var flere gange sikre på at kommaet i beløbene var rykket en gang for meget til højre. At de kan sælge et par helt almindelige cowboybukser uden nogle dikkedarer til 320£ (ca. 2.800 kr) - det er mig en gåde.

Men - jeg købte da noget - en bog - intet mindre end The Bag Making Bible (kun 140 kr, det var også den sidste der var):


Så må jeg se om jeg kan få syet nogle lækre tasker.

Turens højdepunkt var nok de ca. 2 timer vi var i London Dungeons.


Det var en kæmpe oplevelse - meget angstprovokerende, rædselsvækkende, nervepirrende - men super-skægt. Selvom jeg blev skræmt og forskrækket rigtig mange gange, så kunne jeg ikke lade være med at grine. Men - indrømmet - Matilde og jeg gik og klamrede os til hinanden det meste af turen rundt i Londons fortid og underverden.

Vi var med i Guy Fawkes komplot om at skulle bombe parlamentet, vi var på besøg hos bartskæren, der foretog en obuktion på lægen, der selv var død af pesten, vi gik rundt i mørket i de smalle gyder og var bange for Jack The Ripper, vi var i Sweeney Todds barbersalon, hvor hans "kæreste" Mrs Lovett tog sig af de ikke-overlevende kunder og var berømt for sine "Meatpies". Vi var i torturkammeret og fik en deomonstration af de forskellige redskaber, som kan få enhver til at tilstå de mest forfærdelige forbrydelser. Vi bevægede os rundt sammen med ca. 30 andre i en gruppe, og det endte med at vi alle blev stillet overfor den mest uretfærdige (men meget underholdende) dommer, der dømte os alle til døden ved hængning. Hængt - det blev vi - i form af et frit fald i et apparat lidt a'la Det gyldne tårn i Tivoli.

Det var en fantastisk attraktion, som jeg kan anbefale til alle, der ikke lider af dårlige nerver eller tendens til mareridt efter at have oplevet uhyggelige ting. Men husk at købe billetterne hjemmefra, det er billigere og så er det en fed oplevelse bare at kunne stille sig i Fast Track-køen og undgå over en times kø ude i det fri (og da vi var der var der 0 grader og sludregn!). Vi kom ind med det samme - vi var ikke sikre på at vi havde gjort det hvis vi først skulle stå i kø udenfor.

Nå - måske mere om turen senere...

1 kommentar:

  1. Det lyder godt nok hyggeligt. Lisa Laam's bog er rigtig god. Foelger du med i hendes blog????

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie