fredag den 15. marts 2013

Grønt strik

Ligesom Marianne er jeg faldet for det grønne strik! For et stykke tid siden bestilte jeg både opskrift på en cardigan og Yak-garn fra Markno - garnet blev heftigt anbefalet af Hanne (sikke mange links i en sætning!)

Cardiganen ændrede jeg mening om da jeg først havde opskriften, så jeg fandt i stedet denne her hos Garnstudio:

opskrift nr. 82-27
Opskriften er beregnet til Bomuld-Lin, men med næsten samme tykkelse som Yak-garnet. Jeg justerede pindestørrelsen ½ nummer ned.

Det er der så kommet denne her ud af:


Som sædvanlig kommer farven slet ikke til sin ret på billederne, den er meget flottere mørkegrøn i virkeligheden.


Jeg har strikket den str L i bredden - jeg kan li' at den er bred i det - og str S i længden. Yak-garnet er lige så fantastisk som Hanne siger - det er så blødt og lækkert og virker meget bomuldsagtigt. Men varmt - det er det.

2 kommentarer:

  1. Laekker model. Og flot farve til dine bukser. I like.

    SvarSlet
  2. Hej Marie
    Flot model og farve :)
    Knus og mange tak for 'grønt' link :)

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie