tirsdag den 4. marts 2014

Jo, jeg er her...

Jeg skulle jo egentlig lave et indlæg om vores forlængede weekend på Island, men det må lige vente - jeg skal først have styr på billederne... Vi havde en fantastisk tur, men mere om det om et par dage!

Indtil da et lille sneak-peak på mit igangværende hånd-quilteprojekt på repromedaillonen:


Jeg havde været meget i tvivl om hvordan disse trekanter skulle quiltes, men pludselig fik jeg en indskydelse om det dér buede mønster, jeg har set i bøger på gamle quilts. Lidt søgen på nettet, så dukkede navnet op: Baptist Fan, og så kunne jeg tegne det af fra et billede på Google over på skabelonplast, som jeg derefter skar tegneriller i med en skalpel. Voilá: Jeg havde lavet en fin skabelon til at tegne mønstret op med!

Jeg er i gang med at quilte den 3. af de 4 trekanter, og så mangler kun borten med kvadraterne og kanten.
Det blir' så lækkert med det blødeste bamsefleece på bagsiden.

3 kommentarer:

  1. Jeg regner med du fant quiltebutikken i Reykjavik.......
    Så flott teppe, og spennende quiltemønster, og så for hånd!

    SvarSlet
  2. Jo jeg var i Virka, den store stofbutik i Reykjavik. Flot butik, men ingen reprostoffer som jeg havde håbet på. Glæd jer til billederne derfra!

    SvarSlet
  3. Endnu en gang noget smukt fra dine hænder Marie :)

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie